přehled datových sad

Přehled datových sad

Účastníkům hackathonu přinášíme přehled otevřených datových sad, které můžou využít při řešení svých projektů

Řešení není podmíněno těmito datovými sady. Účastníci můžou využít jakákoliv další otevřená nebo vlastní data. 

Statutární město Olomouc

Portál otevřených dat města Olomouc

SMOL
  • Cyklostezky Olomouc

    • Popis: Data (liniová vrstva) znázorňující cyklostezky na území Statutarního města Olomouce. 
    • Typ dat: tabelární, prostorová
    • Formát: CSV, KML, SHP, GeoJSON, GDB
    • Odkaz: datové úložiště SMOl

    __________________________________________________________________________________


    Brownfieldy Olomouc

    • Popis: Data (polygonová vrstva) znázorňující lokalizaci tzv. brownfieldů na území Statutarního města Olomouce. (včetně informací o názvu, popisu, rozlohy aj.)
    • Typ dat: tabelární, prostorová
    • Formát: CSV, KML, SHP, GeoJSON, GDB
    • Odkaz: datové úložiště SMOl

    __________________________________________________________________________________


    Cenová mapa 2006 – 2023 

    • Popis: Cenová mapa stavebních pozemků (polygony) na území statutárního města Olomouce je zpracována podle § 10 zákona č. 151/1997 Sb., o oceňování majetku a o změně některých zákonů (zákon o oceňování majetku), ve znění pozdějších předpisů, a podle vyhlášky č. 441/2013 Sb., k provedení zákona o oceňování majetku (oceňovací vyhláška), ve znění pozdějších předpisů.
    • Typ dat: tabelární, prostorová
    • Formát: CSV, KML, SHP, GeoJSON, GDB
    • Odkaz: datové úložiště SMOl

    __________________________________________________________________________________


    Cyklostojany Olomouc

    • Popis: Bodová vrstva obsahující lokalizaci (cyklo)stojanů na území Statutarního města Olomouce. 
    • Typ dat: tabelární, prostorová
    • Formát: CSV, KML, SHP, GeoJSON, GDB
    • Odkaz: datové úložiště SMOl

Olomoucký kraj

Fakultní nemocnice Olomouc

Dataset k analýze pohybu vozidel v areálu Fakultní nemocnice Olomouc

FNOL
  • Popis: Efektivní řízení dopravy a parkování v areálu nemocnice je klíčovým faktorem pro zajištění plynulého provozu zdravotnického zařízení, spokojenosti pacientů a optimálního využití dostupných zdrojů. Tento projekt si klade za cíl komplexně analyzovat pohyb vozidel v areálu nemocnice, identifikovat vzorce a trendy v dopravě a navrhnout řešení pro optimalizaci parkovacích kapacit. Prostřednictvím sběru a vizualizace dat o vjezdech, výjezdech a obsazenosti parkovišť získáme cenné informace, které pomohou zlepšit dostupnost parkování, snížit dopravní zátěž a zvýšit celkovou efektivitu provozu areálu. Výsledky této analýzy by mohly být prezentovány například prostřednictvím interaktivní webové aplikace, která poskytne vedení nemocnice i dalším zainteresovaným stranám přehledný nástroj pro informované rozhodování a strategické plánování v oblasti správy dopravy a parkování.
  • Cíle projektu:

    1. Analyzovat data o pohybu vozidel v areálu nemocnice
    2. Optimalizovat využití parkovacích míst
    3. Vytvořit vizuální reprezentaci dat
    4. Maximálně využít možný potenciál vyhodnocení, interpretace a prezentace závěrů z poskytnutých dat dle různých pohledů zpracovatelů.

     Klíčové body analýzy:

    1. Statistická odchylka vjezd/výjezd – sledování úbytku vozidel a nalezení odpovědí na tento fenomén (za jakých okolností nastává, příp. čím je způsobena tato odchylka)
    2. Modelace v čase:

              Průměrná obsazenost parkovišť

              Počet vozidel v areálu

              Identifikace špičkových hodin (maximum vozidel v areálu, na vjezdech/výjezdech do/z areálu a na/z parkoviště)

    1. Optimalizace vjezdů
    2. Určení maxima a minima počtu vozidel v areálu (v pracovních dnech / dnech volna, jednotlivých dnů v týdnu, jednotlivých měsíců, případná korelace s počasím, s akcemi pořádanými na výstavišti Flóra apod.)
    3. Analýza obsazenosti parkovišť:

       – Frekvence plné obsazenosti

       – Průměrná doba plné obsazenosti

    1. Kategorizace vozidel

     Specifické požadavky:

    1. Rozdělení areálu na zóny (P0, P1, P2, P3, P4)
    2. Analýza počtu a pohybu vozidel v jednotlivých zónách
    3. P0 definovat jako základní vjezd „areál“ (např. u klinik)
    4. Analýza průměrné doby výskytu vozidla v areálu / na konkrétním parkovišti, průměrně strávený čas vozidel v areálu dle kategorie vozidel…

     Možné výstupy projektu:

    Webová aplikace pro vizualizaci dat na mapě areálu, zobrazující:

    1. Počítadla vozidel v reálném čase (zpětně v rozsahu vstupních dat)
    2. Možnosti zobrazení dat pro zvolený časový úsek
    3. Grafické znázornění obsazenosti jednotlivých parkovišť
    4. Dynamicky generované statistické přehledy dle zadávaných parametrů

     Dodatečné možnosti řešení:

    1. Navrhnout možnosti optimalizace vjezdů na základě analyzovaných dat
    2. Vytvořit systém předpovídání obsazenosti parkovišť
    3. Návrh na úpravu systému zpoplatnění regulující dopravu v areálu FNOL

     Informace k data souboru:

    Na prvním listu souboru HackathonUP-dataFNOL.xls je legenda popisující konstrukci dat. Jedná se o údaje z vjezdových bran, která byla dále anonymizována a rozšířena o další třídění jako den, místo, typ vozidla, GPS souřadnice brány atp. V souboru je i mapa areálu, ve které jsou schematicky zaznačeny brány a parkoviště.

Organizátoři